Виступ Біленко О.В.
щодо викладання предмету « Фізична культура»
Нікого на сьогодні не задовольняє
бездумне, формальне виконання програми,
без урахування конкретних умов і обставин, механічне спрямування на
результат « фізичне виховання з-під
палиці», забуття і зневага до нього після закінчення навчання.
Програма з фізичного виховання передбачає
проходження матеріалу за такими напрямками:
а) формування необхідних
теоретико-методичних знань у галузі фізичної культури , сфері здорового способу
життя, гігієнічних основ занять фізичними вправами, що покликані розширити
світогляд учнів у області фізичного виховання; дати їм необхідні знання і
вміння з використанням засобів фізичної
культури в житті, побуті, трудовій діяльності;
б) практичний розділ програми спрямований
на підвищення рівня загальної фізичної
підготовки, зміцнення здоров’я, формування життєво необхідних прикладних умінь
і навичок, розвиток фізичних якостей, оволодіння в певній мірі елементами
техніки виконання окремих видів спорту.
Професійно – технічним навчальним закладам надається право і можливість , виходячи з основних
вимог програми, доповнити, уточнити і змінити матеріал, враховуючи конкретні
умови ( кліматичні, традиції регіону у розвитку фізичної
культури, наявність матеріальної бази, профіль професійної освіти, контингент
учнів ).
Основним організаційно-педагогічним
принципом здійснення навчально-виховного
процесу з фізичного виховання є
диференційоване застосування методів викладання фізичної культури, як
різнопланового навчального предмету, що має освітню та рухову складові, з
урахуванням вихідного стану здоров’я
кожного учня, мотивації до занять
фізкультурою і спортом та особливостей фізичного розвитку.
Орієнтовна сітка розподілу навчальних годин за
темами програмного матеріалу
№
п/п
|
Теми
програми
|
1
курс
|
П
курс
|
Ш
курс
|
На базі повної
середньої освіти
|
|||||
1 рік
|
1,5
року |
|||||||||
1.
|
Теоретико – методичні знання
|
4
|
4
|
2
|
3
|
4
|
||||
2.
|
Легка атлетика
|
16
|
14
|
6
|
10
|
14
|
||||
3.
|
Гімнастика ( спортивна, художня, ритмічна )
|
14
|
12
|
-
|
8
|
12
|
||||
4.
|
Спортивні ігри ( баскетбол, волейбол, гандбол,
футбол, інші на вибір )
|
18
|
18
|
8
|
8
|
16
|
||||
5.
|
П. П. Ф.
П.
|
на
всіх уроках
|
||||||||
6.
|
* Варіативні модулі
( настільний теніс, боротьба, атлетизм, плавання, фітнес, туризм та інші види ) |
28
|
28
|
10
|
21
|
24
|
||||
7.
|
В с ь о г
о:
|
80
|
76
|
24
|
50
|
70
|
||||
* варіативні
модулі 2 – 3 модуля за вибором.
Навчальні заклади, які мають необхідні умови для занять плаванням, такі заняття
є обов’язковими . Кількість годин на вивчення
тем програми може змінюватись в
залежності від наявності спортивної бази
в навчальному закладі.
Форми
та зміст роботи.
Система фізичного виховання в професійно – технічних навчальних
закладах складається:
1.Навчальне заняття ( урок ) –
основна форма організації
навчально-виховного процесу. Урок проводиться на всіх курсах в обсязі
годин, виділених на предмет « Фізична
культура » не менше, ніж 2 рази на
тиждень по 45 хвилин , за винятком уроків з плавання та лижної підготовки, яки
проводяться один раз на тиждень по 90
хв..
Уроки
проводяться окремо серед дівчат та юнаків, якщо учнів в групі 27 і більше але не менше 8 чол. однієї статі (
наказ МОН України від 20.02.2002 № 128 ).
Планування та облік роботи з
фізичного виховання.
Основними документами планування
навчального процесу з фізичного виховання є: програма, навчальний план
проходження матеріалу по курсам, поурочний тематичний
( графічний) план по курсам, план-конспект занять, груповий журнал, у якому відображають
( графічний) план по курсам, план-конспект занять, груповий журнал, у якому відображають
поточні ,тематичні і підсумкові показники
успішності та відвідування навчальних занять, протоколи заліків. Програма рекомендує певну кількість годин
для проходження тих чи інших тем , але під час планування зобов’язує викладача
найбільше часу приділити навчанню і засвоєнню матеріалу спрямованого на підвищення рівня здоров’я та розвиток
фізичних якостей.
Успішність – критерії оцінювання.
Головними критеріями у виставленні оцінки за
урок є комплексне оцінювання знань, умінь, навичок та рівня фізичної підготовки і складається з трьох показників: знань
теоретико-методичного матеріалу, рівня оволодіння технікою виконання фізичних
вправ, виконання встановлених навчальних нормативів з фізичної підготовки учнів.
При
оцінюванні викладач дотримується
наступних вимог:
- індивідуальний
підхід при визначені оцінки за виконання вправ;
- гласність оцінки ( інформувати учня про
оцінку ).
В навчальному закладі керівник фізичного виховання розробляє
рейтингову систему
( бонусні бали) за активність учнів у навчально-виховному процесі з фізичного виховання
( під час уроку, змагань різного рівня, заняттях в спортивних секціях тощо), враховується участь у різних статусах ( учасник, вболівальник, член оргкомітету, фотокореспондент, суддя тощо) та штрафні очки ( за спортивну форму, порушення правил техніки безпеки, поведінка на уроці тощо), Бонусні бали враховуються при підсумковому , тематичному оцінюванні учня.
( бонусні бали) за активність учнів у навчально-виховному процесі з фізичного виховання
( під час уроку, змагань різного рівня, заняттях в спортивних секціях тощо), враховується участь у різних статусах ( учасник, вболівальник, член оргкомітету, фотокореспондент, суддя тощо) та штрафні очки ( за спортивну форму, порушення правил техніки безпеки, поведінка на уроці тощо), Бонусні бали враховуються при підсумковому , тематичному оцінюванні учня.
Поточні оцінки з фізичної підготовки
визначаються за індивідуальну позитивну
динаміку у фізичній та технічній
підготовці з урахуванням індивідуальних можливостей кожного учня.
Підсумкова оцінка з фізичної культури визначається наприкінці семестру. Оцінка за навчальний рік визначається з урахуванням результатів вивчення пріоритетних тем, виконання нормативів і вимог за всіма темами, бонусних балів .
Підсумкова оцінка з фізичної культури визначається наприкінці семестру. Оцінка за навчальний рік визначається з урахуванням результатів вивчення пріоритетних тем, виконання нормативів і вимог за всіма темами, бонусних балів .
Основними критеріями виставлення
оцінки за рухову дію є комплекс оцінювання знань, техніки виконання ( за
сприятливих для учня умов) та нормативного показника з урахуванням
результатів позитивної динаміки
зростання показників .
Успішність учнів підготовчої медичної
групи оцінюється на загальних підставах,
за винятком виконання навчальних нормативів ( тестів), які їм протипоказані .
Учні, віднесені за станом здоров’я до
спеціальної медичної групи, навчаються за окремою програмою. На уроках фізичної
культури до них здійснюється
індивідуальний підхід, вони можуть виконувати загально - розвиваючі або коригуючи вправи.
Поточні оцінки для них виставляються за знання
та техніку виконання рухових дій.
Для
одержання заліку «зараховано» чи « не зараховано» за півріччя і рік необхідно: не пропускати
заняття з фізичного виховання, без поважних причин, вести щоденник
самоконтролю, мати загальні знання за програмою
та вміти використовувати фізичні вправи
лікувальної гімнастики за захворюванням, надавати посильну допомогу в
проведенні фізкультурно-спортивних та оздоровчих заходів в училищі.
Учні, які тимчасово звільнені від
занять фізичною культурою обов’язково повинні
бути на уроці в спортивній формі і залучатись до організації проведення
занять.
Лікарський контроль.
Лікарський контроль за станом здоров’я учнів здійснюється сумісно адміністрацією училища і медичною
установою на підставі вимог Міністерства освіти і науки України,
Міністерства охорони здоров’я України.
Відповідальність за вчасне проведення медичного огляду учнів покладається на директора навчального
закладу. Первинний медичний огляд учнів проводиться під час прийому в навчальний заклад. У
подальшому медичні огляди проводяться на початку навчального року.
Учням, які не пройшли медичного огляду, не дозволяється займатися на уроках фізичної культури. На підставі даних про стан здоров’я і фізичний розвиток, учнів розподіляють для практичних занять фізичною культурою на медичні групи – основну, підготовчу і спеціальну медичну.
Учням, які не пройшли медичного огляду, не дозволяється займатися на уроках фізичної культури. На підставі даних про стан здоров’я і фізичний розвиток, учнів розподіляють для практичних занять фізичною культурою на медичні групи – основну, підготовчу і спеціальну медичну.
Організація занять зі спеціальною
медичною групою.
Комплектування спецмедгруп проводить лікар
разом з керівником фізичного виховання. Комплектування групи рекомендовано
проводити за рівнем фізичної підготовки та за віком по можливості за видом
захворювання. Списки складаються керівником фізвиховання і
затверджуються директором навчального
закладу. Навчальна група має бути не
більшим 15 чоловік і не менше 8 чоловік. Заняття спецмедгрупи проводяться два
рази на тиждень за окремим розкладом і окремою програмою. В окремих випадках при наявності протипоказань до групових занять в умовах
навчального закладу передбачаються заняття з лікувальної фізичної культури у
лікувально-профілактичних установах.
Немає коментарів:
Дописати коментар