План-конспект
інтегрованого уроку фізичної культури та основ здоров’я
для учнів 1 курсу
Розробив:
вчитель
фізичної культури
вищої
кваліфікаційної категорії
ДПЗЛ Біленко О.В.
Дніпро 24.10. 2019 рік
ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ТА ОСНОВ ЗДОРОВ’Я
Місце
проведення: спортивний зал
Дата проведення: ______________
Тема: «Гімнастика»
Мета уроку: Формувати системність валеологічних знань. Довести доцільність ведення
здорового способу життя, орієнтувати учнів на формування позитивної мотивації
до занять фізичними вправами на уроках та в позаурочний час, збільшення рухової
активності. Закріпити отримані дітьми навички й уміння з вправ з
рівноваги на гімнастичної лаві, лазіння гімнастичною лавою та шведською
стінкою. Розвиток в учнів загальної витривалості засобом стрибків через
скакалку. Оновлення рухової пам'яті шляхом повторення отриманих навичок і
умінь, створення умов для самостійного розвитку кондиційних якостей. Виховувати
морально і фізично здорову особистість із почуттям відповідальності за своє
здоров’я.
Завдання уроку:
1. Закріпити отримані дітьми навички й уміння з вправ з
рівноваги на гімнастичної лаві
2. Навчити учнів техніці виконання лазіння по
гімнастичній лаві та шведській стінці.
3. Розвивати в учнів загальну витривалість засобами стрибків
через скакалку та подолання смуги перешкод.
4. Формувати в учнів навичок здорового способу життя.
5. Виховувати морально-вольові якості: відповідальності
за своє здоров’я, дружби, взаємодопомоги, відповідальності за свою команду.
Методи
навчання: словесний, наочний,
практичний, повторний, ігровий, змагальний.
Обладнання:
секундомір, набивні м'ячі,
скакалки, обручі, гімнастичні лави, магнітофон, фішки, шведська стінка.
Тип
уроку: комплексний.
№
|
Зміст уроку
|
Дозування
|
Організаційно-методичні вказівки
|
||
ОМГ
|
ПМГ
|
СМГ
|
|||
1.Підготовча частина. 8-12
хвилин
|
|||||
1.
|
Організація учнів до уроку:
·
Шикування
учнів за рівнем фізичної підготовленості.
|
30 сек.
|
Звернути увагу
на зовнішній вигляд учнів та самопочуття
|
||
·
Перевірка
правильної постави.
|
30 сек.
|
Фронтальний метод
|
|||
·
Привітання.
|
30 сек.
|
||||
·
Повідомлення
завдань уроку.
|
30 сек.
|
||||
·
Підрахунок
ЧСС.
|
1 хв. - 10 сек
|
70-75
ударів за хвилину
|
|||
2.
|
Мотивація
діяльності учнів на уроці:
· Доброго дня, діти! Сьогодні я хочу запропонувати вам
урок-подорож, під час нашої мандрівки ми з вами потрапимо на острів скарбів
та відшукаємо там найцінніший скарб – перлини, з яких складається здоров’я
людини. Тільки здорова людина може бути успішним в житті, може бути багатим,
може жити повноцінним життям та приносити користь своєї державі. Здоров’я –
це найголовніший скарб, який треба зберігати та зміцнювати протягом всього
життя.
· Для того, щоб скоріше знайти наш скарб, пропоную вам
розділитися на 3 команди. Кожна команда отримує маршрутний лист та буде
рухатися за своїм маршрутом.
· Долаючи чотири станції ви повинні знайти чотири
перлини, які охоронятимуть охоронці. Пройшовши випробування, які запропонують
вам охоронці, зможете здобути перлини. Якщо ви зберете перлини чотирьох
кольорів, вам відкриється головна таємниця здоров’я.
· Протягом всього уроку ви маєте можливість за правильне
виконання того чи іншого завдання, той чи іншої вправи, отримувати бонуси-перлинки:
у кожного з вас е такі перлинки, і за моїм дозволом ви будете опускати їх до
скарбнички команди. А на при кінці уроку наше умовне журі зробить підрахунки,
а ви за цими підрахунками отримуєте оцінки до класного журналу.
·
А
зараз нам треба розім’ятися та підготувати свої м’язи до важкої подорожі!
|
3 хв
|
|||
3.
|
Стройові вправи:
стройові команди: «Шикуйсь!»,
«Рівняйсь!», «Струнко!», повороти на місці, розрахунок на 1-3.
|
2 хв.
|
Учитель
стежить за правильним виконанням стройових вправ
|
||
4.
|
Різновиди ходьби:
·
на
шпиньках;
·
на
зовнішньому, на внутрішньому боці стопи;
·
у
напівприсіді, в повному присіді;
·
спортивна
ходьба.
|
2 хв.
|
Стежити за правильною поставою учні
Під час виконання вправ учні тримають дистанцію
|
||
5.
|
Спеціальні бігові вправи гімнаста (вправи виконуються за діагоналлю спортивного залу):
·
з високим підведенням стегна;
·
із
захлестом гомілки назад;
·
стрибками
в широкому кроці, з підскоками;
·
спиною
уперед;
|
2
хв.
|
Поточний
метод, дистанція 3 кроки, звертати увагу на частоту рухів
|
||
Виконує
всі вправи
|
Виконує
всі вправи
|
Виконують вправи
через одну, переходять на ходьбу
|
|||
6.
|
Повільна ходьба з помахами рук.
|
1 хв
|
|||
7.
1.
|
Комплекс ранкової гімнастики з гімнастичними лавами у парах:
В.п. – о.с., руки на пояс біля гімнастичної лави:
1 – 2 – нахил голови вперед, назад
3 – 4 – нахил голови вправо, вліво.
|
6 хв.
6-8 разів
|
Щоб
стати дійсними пірнальниками треба бути сильними та міцними!
Перешикування
з 1 в 2 шеренги на місці.
Темп
виконання повільний.
|
||
2.
|
В.п. – о.с., руки на пяс
1 – кругові оберти головою праворуч
3 – 4 – кругові оберти головою ліворуч
|
6-8 разів |
3-4 рази |
3-4 рази |
Амплітуда
рухів максимальна, темп середній
|
3.
|
В.п. – о.с.,
обличчям до партнера, руки з’єднати долонями:
1 –4 – почерговий опір на кисті рук партнера
|
6-8 разів |
6-8 разів |
6-8 разів |
Кожен
партнер виконує згинання рук з максимальним опором
|
4.
|
В.п. – о.с.,
обличчям до партнера, руки покласти на плечі партнерові:
1 – 4 – нахил тулуба уперед. Один партнер чинить опір
до нахилу, а інший намагається його нахилити.
5 - 8 – партнери міняються ролями.
|
3-4 рази |
3-4 рази |
3-4 рази |
Нахил
тулуба виконувати з прогином у спині
|
5.
|
В.п. – боком
до лави, руки вгорі, нога пряма на лаві:
1 – нахил тулуба до прямій нозі;
2 – В.п.
3-4 – теж саме.
5-8- та ж сама вправа з іншого боку лави.
|
6-8 разів |
6-8 разів |
6-8 разів |
Темп виконання
середній, під час нахилу торкатися руками партнерів.
|
6.
|
В.п. – 1 партнер стоїть спиною, другий – обличчям до спини,
руки у нього на плечах партнера, який стоїть спиною.
1-4 – присідання з опором, партнер, який стоїть
намагається заставити сісти партнера.
5-8 – партнери міняються ролями.
|
6-8 разів |
3-4 рази |
3-4 рази |
Виконувати
вправу з максимальним опором.
|
7.
|
В.п. – присід в упор на лаві, руками
триматися за лаву
1-2 – випрямити коліна, руки не відривати
3-4 – зафіксувати положення тіла у нахилі
|
3-4 рази |
3-4 рази |
1-2 рази |
Намагатися коліна не згинати
|
8.
|
В.п. – присід спиною до лави, упор руками на лаву:
1-4 – згинання рук в упорі на лаві
|
8-10 разів |
6-8 разів |
3-4 рази |
|
9.
|
В. п. — о.с.
1-8. — стрибки через гімнастичну лаву на двох ногах. |
6 стрибків |
4 стрибка |
- |
Темп повільний з поступовим.
Стрибати м’яко, на шпиньках. Після стрибків перейти на ходьбу, дихання рівномірне.
|
10.
|
В. п. — руками
триматися за гімнастичну лаву
1-8 — стрибки через лаву, обов’язково торкатися
лави двома ногами
|
6 стрибків |
4 стрибка |
4 стрибка |
|
11.
|
В.п. – лягти на лаву на живіт, руками триматися за лаву
1 –8 – підтягування за допомогою рук та ковзання по
лаві на животі.
|
По одній довжині лави
|
Темп виконання
вправи високий. Ногами не допомагати.
|
||
8.
|
Підрахунок ЧСС.
|
1 хв. – 10
сек.
|
150-170 ударів за хвилину
|
||
2.Основна частина. 20-25
хвилин.
|
|||||
1.
2.
|
Клас розподілити на чотири команди.
Завдання за
чотирма станціями:
|
3-4 хв. кожній
команді на кожній станції
|
Учитель
представляє класу охоронців перлинн (це учні, які за станом здоров’я
віднесені до СМГ або звільнені від уроків).
Охоронці
видають капітанам команд маршрутні листи із завданнями по станціях.
Змагальний
метод
|
||
·
1 Острів «Гімнастичний».
Завдання: закріплення
техніки виконання комбінації вправ з
рівноваги на гімнастичної лаві:
ü сід кутом, підйом на одній нозі
ü ходьба із змахом і підйомом на шпиньки
ü ходьба на шпиньках, руки в сторони
ü три стрибки із зміною ніг з руханням вперед, руки в
сторону.
ü два кроки польки на шпиньках, руки в сторони.
ü поворот на 180 градусів на шпиньках у напівприсіді,
руки донизу.
ü рівновага, руки
в сторони;
ü опуститься в упор стоячи на правом коліні, ліва нога
назад пряма, руками триматися за лаву.
ü стрибком підтягнути ноги.
поворот на 90
градусів на прямих ногах, зіскок прогнувшись.
|
Учні основної та підготовчої групи виконують завдання за маршрутним
листом
|
Допомагають
учителю вести урок в ролі охоронці островів
|
За виконання
завдання на кожній станції охоронець раковини дає команді 1 перлину та в
маршрутному листі відмічає правильність виконання завдання
Охоронець
острова допомагає виконувати завдання та виставляє у маршрутному листі бали
за вірне виконання всіх завдань
|
||
·
2 Острів «Стрибунців».
Завдання: розвиток загальної витривалості учнів.
Кожному учневі треба зробити по 100 стрибків через
скакалку.
|
Хл.- 80
Дів. – 100
|
Хл.- 60
Дів. – 80
|
Охоронець
острова підраховує кількість виконаних стрибків без зупинки
|
||
·
3 Острів «Зміїний».
Завдання: навчання техніки виконання лазіння по гімнастичній
лаві та шведської стінці.
ü
лазіння
по гімнастичній лаві вгору;
ü
перехід
на шведську стінку;
ü
залізти
до верху шведської стінки;
ü
перейти
на інший відсік стінки та опуститися по ньому вниз.
|
без допомоги
ніг
|
з допомогою
ніг
|
Гімнастичну
лаву поставити на шведську стінку та закріпити під невеликим кутом (залежить
від підготовленості учнів класу).
Охоронець
острова допомагає виконувати завдання та виставляє у маршрутному листі бали
за вірне виконання всіх завдань
|
||
·
4 Острів «Повітряна куля»
Завдання:
розвиток сили рук за допомогою згинання та розгинання рук в упорі лежачі від
підлоги.
Кожний учень
робить віджимання від підлоги, тримаючи ноги на фітнес-болі.
|
Центр ваги на ногах
|
Центр ваги
посередині тулуба
|
Охоронець
острова допомагає виконувати завдання та підраховує кількість згинань рук
|
||
3.
|
Подолання
смуги перешкод «Пошук головної перлини»:
v
Пройти
по гімнастичній лаві на шпиньках через набивні м’ячі;
v
Стрибки
по купинах (гімнастичні обручі);
v
Залізти
по одній шведської стінки – перейти на іншу, злізти по інший;
v
Пролізти
скрізь тунель;
v
Три
рази підняти гантелі (2 кг) обома руками над головою;
v
Пострибати
через скакалку 10 разів.
|
Кожна команда
виконує смугу перешкод по черзі, охоронці слідкують за правильним виконанням
завдання та надають штрафні бали у разі неправильного виконання завдання.
|
|||
3.Заключна частина. 5-8 хвилин
|
|||||
1. Спокійна ходьба з помахами рук.
|
30 сек.
|
1 хв.
|
Вправи на відновлення дихання
|
||
Діти! А зараз
дайте мені відповідь на такі питання: «Чи правда, що люди, які палять
втрачають своє здоров’я?», «Чим паління загрожує людині?».
Пропоную зараз
перевірити яка команда має більш міцні дихальні системи органів.
2.Тренувальна вправа «Життєва ємкість легенів».
Кожна команда
разом вимовляє будь-який гласний звук. Охоронці вимірюють секундоміром час
вимовляння звуку.
|
2 хвилини
|
Перемагає та
команда, яка має найдовший час вимовляння гласного звуку – значить вони мають
найбільшу ємкість легенів.
Час кожної
команди заноситься до протоколу команди. Команда-переможець отримує
перлинки-бонуси.
|
|||
3. Підбиття підсумків уроку: «Отже, діти, сьогодні на уроці ми визначили найголовнішу цінність
людського життя – це здоров’я. Неможливо вважати себе здоровим, якщо не
дотримуєшся правил збереження здоров’я: виконання фізичних вправ, гартування,
гігієни, правильного харчування, відмова від шкідливих звичок. Закріпили свої
уміння з техніки виконання лазіння гімнастичною лавою та шведською стінкою.
Закріпили комбінацію з
гімнастичних вправ з рівноваги.
|
1 хвилина
|
||||
4. Виставлення оцінок за урок:
Всі діти добре старалися, але
протягом уроку ви отримували особисті бонуси-перлинки за правильне виконання
завдання. Тому зараз я хочу надати слово нашим охоронцям перлу.
|
1 хвилина
|
Учні, які набрали найбільшу
кількість бонусів - отримують 12-10
балів, меншу – 9-7 балів.
|
|||
5. Домашнє завдання.
|
Хл.- 23р.
Д.- 13р.
|
Хл.- 18р.
Д.- 10р.
|
Хл.- 10р.
Д.- 5р.
|
Віджимання від
підлоги (хлопці), дівчата – від більш високої поверхні 4 серії по 5 разів
протягом дня.
|
|
6.
Відхід із спортивного залу.
|
30 секунд
|
Маршрутний лист
команди «Мандрівники»
1острів «Гімнастичний»
2
острів «Стрибунці»
3
острів «Зміїний»
4
острів «Повітряна куля»
Протокол змагань
№
|
Прізвище, ім’я учня
|
Острів «Гімнастичний»
|
Острів «Стрибунці»
|
Острів
«Зміїний»
|
Острів «Повітряна куля»
|
Смуга перешкод
|
1.
|
||||||
2.
|
||||||
3.
|
||||||
4.
|
||||||
5.
|
||||||
6.
|
||||||
Разом
|
Охоронець____________________________________________
Маршрутний лист
команди «Корсари»
1острів «Стрибунці»
2
острів «Зміїний»
3
острів «Повітряна куля»
4
острів «Гімнастичний»
Протокол змагань
№
|
Прізвище, ім’я учня
|
Острів «Стрибунці»
|
Острів «Зміїний»
|
Острів «Повітряна куля»
|
Острів «Гімнастичний»
|
Смуга перешкод
|
1.
|
||||||
2.
|
||||||
3.
|
||||||
4.
|
||||||
5.
|
||||||
6.
|
||||||
Разом
|
Охоронець____________________________________________
Маршрутний лист
команди «Мисливці»
1острів «Зміїний»
2
острів «Повітряна куля»
3
острів «Гімнастичний»
4
острів «Стрибунці»
Протокол змагань
№
|
Прізвище, ім’я учня
|
Острів «Зміїний»
|
Острів «Повітряна куля»
|
Острів «Гімнастичний»
|
Острів «Стрибунці»
|
Смуга перешкод
|
1.
|
||||||
2.
|
||||||
3.
|
||||||
4.
|
||||||
5.
|
||||||
6.
|
||||||
Разом
|
Охоронець____________________________________________
Маршрутний лист
команди «Акули»
1острів «Повітряна куля»
2
острів «Гімнастичний»
3
острів «Стрибунці»
4
острів «Зміїний»
Протокол змагань
№
|
Прізвище, ім’я учня
|
Острів «Повітряна куля»»
|
Острів «Гімнастичний»
|
Острів «Стрибунці»
|
Острів «Зміїний»
|
Смуга перешкод
|
1.
|
||||||
2.
|
||||||
3.
|
||||||
4.
|
||||||
5.
|
||||||
6.
|
||||||
Разом
|
Охоронець____________________________________________
Немає коментарів:
Дописати коментар